Vairāk nekā 70% iedzīvotāju vēlas biežākas ēdienreizes kopā ar ģimeni

02. maijs, 2023

Kopīga brokastu vai vakariņu baudīšana pie viena galda ir būtisks ģimenes kopā būšanas rituāls, bet vai mūsdienās ģimenēm izdodas to īstenot? Kā noskaidrots “Maxima” privātās preču zīmes Well Done veiktajā aptaujā* par ģimenes ēšanas paradumiem un tradīcijām Latvijā, vairāk nekā puse aptaujāto (51%) vismaz vienu reizi dienā ēd kopā ar ģimeni. Vienlaikus vairāk nekā divas trešdaļas aptaujāto iedzīvotāju jeb 70% atzīst, ka baudīt kopīgas ēdienreizes vēlētos daudz biežāk, bet to kavē ierobežota iespēja iegādāties augstas kvalitātes produktus par draudzīgu cenu (27%) un maza iedvesmojošu recepšu pieejamība (22%).

Latvijas ģimenes ievēro dažādas ēšanas tradīcijas, kas saistītas gan ar maltītes gatavošanas procesu, gan arī kopības sajūtas stiprināšanu, liecina aptauja. Visiecienītākā tradīcija ir maltītes baudīšana pie viena galda (65%), kam seko ikdienas notikumu apspriešana ēst gatavošanas un ēdiena baudīšanas procesā (56%). Lai vairāk laiku pavadītu kopā ar bērniem, 33% aptaujāto ēšanas gatavošanas procesā iesaista arī savas atvases. 28% aptaujāto iedzīvotāju ir arī īpašas ģimenes receptes, kas tiek gatavotas dažādos dzīves notikumos.

“Visos laikos katrā ģimenē ir bijušas savas ēšanas tradīcijas un paradumi, taču kopīga vērtība gan mūsdienās, gan gadu desmitus atpakaļ, ir ģimenes kopā sanākšana pie kopīga galda. Mūsdienās ēdienreizes nereti ir vienīgais brīdis dienā, kad visa ģimene var būt kopā, lai dalītos ar saviem ikdienas notikumiem, ļautos sarunām un iedvesmotu viens otru. Veiktā aptauja apliecina, ka viens no galvenajiem faktoriem, kas rada šķēršļus ēdienreižu gatavošanai kopā, ir kvalitatīvu produktu pieejamība. Ieklausoties iedzīvotāju vēlmēs, “Maxima” ir radījusi jaunu privāto zīmolu Well Done, kurā iekļauti teju 700 augstas kvalitātes produkti visās pārtikas produktu kategorijās. Tas ļaus mūsu klientiem piepildīt katru kulinārijas eksperimentu virtuvē un iepriecināt gan sevi, gan savus tuvos iecienītākās maltītes pagatavošanā no īpaši izraudzītiem un kvalitatīviem produktiem,” saka ”Maxima Latvija” mārketinga departamenta direktore Gundega Laugale.

Kā atzīmē lielākā daļa aptaujāto (70%), tieši vakariņas ir ēdienreize, kura tiek aizvadīta kopā un visbiežāk ēdienreizes sagatavošana aizņem no 30 minūtēm līdz 1,5 stundai. Visbiežāk aptaujātie pieturas pie tradīcijām un ceļ galdā ēdienus, kas gatavoti pēc jau zināmām receptēm un ir arī tie, kuri virtuvē izmēģina jaunas garšas. Kā atzīst lielākā daļa jeb 26% respondenti, viņi virtuvē ir iecienījuši eksperimentēt un izmēģināt jaunas receptes, kamēr 22% dod priekšroku receptēm, kuras iepriekš izmantojuši radinieki un iepriekšējās paaudzes.

Vienlaikus liela daļa (47%) respondentu atzīst, ka kopīga maltītes gatavošana un baudīšana ir svarīga, jo tas veido un stiprina saikni un attiecības ar ģimeni un ir veids kā uzzināt vairāk par ģimenes locekļu ikdienas dzīvi un notikumiem (14%).

Jau ziņots, ka Well Done sortimentā iekļauti teju 700 augstas kvalitātes produkti visās pārtikas produktu kategorijās, tai skaitā piena produkti un olas, svaigi augļi un dārzeņi, gaļas un zivs produkti, konditorejas izstrādājumi, saldēti produkti un dažādi citi ikdienai nepieciešami pārtikas produkti ikvienai gaumei. Well Done produkti būs pieejami tikai “Maxima” veikalos visā Baltijā. Latvijā Well Done produkti būs pieejami visos 172 “Maxima” veikalos, tai skaitā X, XX un XXX formāta veikalos.

*Aptauja “Kādi ir Tavi ēšanas paradumi un tradīcijas ģimenē?” norisinājās “Maxima Latvija” mājaslapā no 4. aprīļa līdz 21. aprīlim, un tajā piedalījās 455 respondenti.

Informācija medijiem

Liene Dupate-Ugule

“Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja