Pateicoties “griķu kariem” un pārtikas cenu memorandam, to cena samazinājusies par 21%

07. jūlijs, 2025

Līdz ar pārtikas cenu Memoranda parakstīšanu un zemo cenu grozu ieviešanu, arvien vairāk aktualizējies pārtikas cenu jautājums, kas vienlaikus saasinājis tirgotāju savstarpējo konkurenci. Tomēr atklājies, ka atsevišķi tirgus spēlētāji cīņā par pircējiem izmanto negodīgas un tendenciozas komunikācijas metodes.
 
Tā, piemēram, pēc 2. jūlijā īstenotās “Maxima” iniciatīvas vērst uzmanību uz mazumtirgotāja “Lidl” maldinošo cenu komunikāciju par griķiem, ir notikušas vairākas pozitīvas izmaiņas. Pirmkārt - “Lidl” ir izņēmis maldinošo cenu salīdzinājumu par šo produktu no atsevišķiem komunikācijas materiāliem. Otrkārt – šis tirgotājs ir sekojis “Maxima” zemo cenu piemēram, un jau nākamajā dienā, 3. jūlijā, samazinājis arī savu iepriekš skaļi izziņoto griķu cenu līdz “Maxima” izdevīgajam privātās preču zīmes “Extra Line” cenu piedāvājumam – 1,38 eiro par 800 gramu griķu paciņu.
 
“Lai arī redzam, ka atsevišķi konkurenti turpina nekorektu un pircējus maldinošu cenu komunikācijas praksi, par ko jau esam vērsušies “Patērētāju Tiesību Aizsardzības Centrā”, priecē, ka vismaz “griķu kari” šobrīd nesuši labas ziņas pircējiem – šī produkta cena tirgū samazinājusies par piektdaļu jeb -21%, pateicoties mūsu izdevīgajam piedāvājumam un proaktīvajai rīcībai izgaismojot šo “cenmaldināšanas” pieeju no konkurentu puses. Turpināsim sekot līdzi situācijai, par pārkāpumiem turpinot informēt gan PTAC, gan sabiedrību, kā arī sniedzot korektu un precīzu informāciju par izdevīgāko piedāvājumu par produktu cenām, lai ikviens pircējs var izdarīt labāko izvēli, jo diemžēl redzam, ka mazumtirgotājs turpina maldināšanu arī ar citiem produktiem”, norāda “Maxima Latvija” korporatīvo attiecību departamenta direktors Jānis Beseris.

Kā iepriekš ziņots - mazumtirgotājs “Lidl” publicējis cenu komunikācijas kampaņu, radot maldinošu iespaidu, ka “Maxima” privātās preču zīmes griķi ir dārgāki nekā līdzīgs produkts “Lidl” sortimentā. Tomēr faktiskā situācija liecinājā par pretējo – “Maxima” veikalos pieejami privātās preču zīmes “Extra Line” griķi (800 g) par būtiski zemāku cenu – tikai 1,38 EUR. Tikmēr “Lidl” reklāmā tika norādīta 1,75 eiro cena par 800 g, kamēr salīdzinājumam izmantoti citi “Maxima” privāto preču zīmola “Well Done” griķi, tādējādi radot maldinošu iespaidu par cenu atšķirībām. Tāpat cenu salīdzinājumā izmantoti citi produkti, kur “Lidl” lētākie produkti nekorekti salīdzināti ar citiem produktiem “Maxima” veikalos, būtiski maldinot Latvijas iedzīvotājus. Faktiski ar šādu cenu komunikāciju “Lidl” ne vien maldina Latvijas iedzīvotājus, bet arī piedāvā dārgākas cenas par līdzvērtīgiem produktiem.

Vairāk informācijas – šeit: https://www.maxima.lv/preses-relizes/korporativa-informacija/lidl-turpina-maldinat-pircejus-cenu-komunikacija.

Informācija medijiem

Liene Dupate-Ugule

“Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja