“Maxima Latvija” apgrozījums pērn audzis mēreni 2.6% apmērā, peļņa sarukusi par 10%

30. aprīlis, 2025

Latvijā vadošā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” apgrozījums 2024. gadā audzis mēreni, sasniedzot 1,1 miljardu eiro, kas ir par 2,6% vairāk, salīdzinot ar 2023. gadu. “Maxima Latvija” veica būtiskus ieguldījumus zemu cenu nodrošināšanā, tostarp uzņemoties daļu no izejvielu un iepirkuma cenu pieauguma uz sava rēķina, vienlaikus strādājot pie efektīvas izmaksu pārvaldības. Tāpat pērn uzņēmums ieguldījis vairāk nekā 20 miljonus eiro veikalu tīkla attīstībā, darbinieku atalgojuma palielināšanā un papildu labumu nodrošināšanā. Uzņēmums nodokļos nomaksājis vairāk nekā 56 miljonus eiro, kā arī radījis 75 jaunas darba vietas.
 
Līdz ar “Maxima Latvija” veiktajiem ieguldījumiem zemu cenu nodrošināšanā, atalgojuma palielināšanā un papildu labumu nodrošināšanā uzņēmuma darbiniekiem, kā arī nomaksāto nodokļu pieaugumu, uzņēmuma peļņa 2024. gadā samazinājās par 10% un bija 50,7 miljoni eiro pēc nodokļu nomaksas.
 
“Lai arī 2024. gads ekonomikā bija izaicinājumu pilns, “Maxima Latvija” ir nodrošinājusi stabilu izaugsmi, saglabājot fokusu uz zemām cenām, sortimenta un veikalu tīkla attīstību, kā arī sadarbības stiprināšanu ar pašmāju ražotājiem. Lai nodrošinātu izdevīgāko piedāvājumu pircējiem, īstenojām virkni iniciatīvu, piemēram, “Cenu līderis”, “Piena festivāls” un daudzas citas. Rūpējoties par daudzveidīgu sortimentu, būtiski paplašinājām arī mūsu privātās preču zīmes “Well done” sortimentu. Esam vēl ciešāk stiprinājuši sadarbību ar pašmāju ražotājiem, īpašu uzmanību pievēršot Latvijā ražotajiem produktiem, piemēram, īstenojot iniciatīvu “Latvijas rudens raža”. Tādējādi mūsu veikalos tiek nodrošināts daudzveidīgs sortiments, piedāvājot kopumā teju 10 000 dažādu vietējo produktu. Bet domājot par ērtu un pieejamu iepirkšanos visā Latvijā, aizvadītajā gadā turpinājām ieguldīt veikalu tīkla attīstībā, atverot divus jaunus – Jūrmalā un Baložos, vienlaikus radot 75 jaunas darba vietas. Pircēji ir augstu novērtējuši šo pieeju – to apliecina gan pieaugošais pirkumu skaits “Maxima” veikalos, gan pārdoto preču apjoma kāpums. Turklāt arī pērn “Maxima” tika atzīta par Latvijā mīlētāko un izdevīgāko mazumtirdzniecības zīmolu ikgadējā “Baltijas zīmolu topa” pētījumā. Tāpat esam īpaši lepni arī par pērn izveidoto “Maxima Karjeras centru”, kas sniedz unikālu iespēju jauniešiem uzsākt un attīstīt karjeru mazumtirdzniecībā,” norāda Maxima Latvija” vadītāja Karolina Zygmantaitė.
 
Fokuss – zemas cenas, daudzveidīgs sortiments un kvalitāte
Viena no uzņēmuma 2024. gadā būtiskākajām prioritātēm bija izdevīgākā cenu piedāvājuma nodrošināšana svarīgākajām ikdienas precēm. Lai to nodrošinātu, “Maxima” pērn īstenoja virkni ilgtermiņa un īstermiņa cenu samazināšanas iniciatīvu, piemēram “Cenu līderis”, “Piena festivāls” un daudzas citas. Vienlaikus nodrošinot daudzveidīgu sortimentu ar augstas kvalitātes produktiem par pieejamu cenu, 2024. gadā “Maxima” būtiski paplašinājusi savu lielākā privātā preču zīmola “Well Done” sortimentu kopumā nodrošinot pircējiem “Maxima” veikalos vairāk nekā 700 šī zīmola produktu pieprasītākajās ikdienas pārtikas preču grupās un papildus izveidoja īpašu premium produktu līniju.
 
Turklāt, apliecinot “Well done” produktu augsto kvalitāti, “Maxima” pērn arī kļuva par pirmo mazumtirdzniecības tīklu Latvijā, kas saņēmis “J.S. Hamilton” starptautiski atzīto kvalitātes sertifikātu. Tas papildus apliecina “Well done” produktu atbilstību augstākajiem Eiropas Savienības pārtikas drošības un kvalitātes standartiem.
 
Ieguldījumi attīstībā un iepirkšanās pieredzē
Veicot būtiskus ieguldījumus attīstībā, “Maxima Latvija” pērn arī atvēra divus jaunus veikalus – “Maxima X” formāta veikalu Baložos, “Maxima XX” formāta veikalu Jūrmalā, kā arī rekonstruēja divus veikalus Jēkabpilī un Liepājā. Turpinot rūpēties par klientu un darbinieku ērtībām un  darbības efektivitāti, uzņēmums pērn aktīvi īstenoja veikalu tīkla pielāgošanu jaunam formātu konceptam. Kopumā 2024. gadā atbilstoši jaunajam veikalu formātam tika pielāgoti 30 veikali visā Latvijā, gadu noslēdzot ar jau 153 jaunā koncepta veikaliem, kas ir gandrīz 90% no visa veikalu tīkla.
 
Rūpes par kolēģiem un darba vidi
Rūpējoties par darbinieku labklājību, uzņēmums pērn palielināja atalgojumu, nodrošināja dažādus papildus labumus, kā arī turpināja ieguldīt uzņēmuma darbinieku izaugsmē un kvalifikācijas celšanas apmācībās, lai radītu iespējas darbinieku attīstībai un turpmākai izaugsmei. 2024. gadā profesionālo izaugsmi uzņēmumā piedzīvoja vairāk nekā 600 kolēģi. “Maxima Latvija” arī turpināja sniegt atbalstu Latvijas jauniešiem sperot pirmos soļus karjerā un vasaras brīvlaikā nodrošināja darbavietas vairāk nekā 650 skolēniem no visas Latvijas. Savukārt, lai sniegtu karjeras attīstības iespējas nākotnes vadītājiem, “Maxima” pērn izveidojusi arī “Maxima Karjeras centru”, kurā 5 perspektīvas jaunietes veiksmīgi absolvēja pirmo praktisko mazumtirdzniecības “MBA” programmu. Tās ietvaros, strādājot veikalā, jaunietes apguva praktiskas iemaņas mazumtirdzniecības procesu un biznesa vadībā un pēc programmas noslēguma pievienojās “Maxima” komandai dažādos uzņēmuma departamentos.
 
Ieguldījums sabiedrībā un vides ilgtspējā
2024. gadā “Maxima Latvija” turpināja ieviest arī ilgtermiņa risinājumus energoefektivitātes pilnveidošanai uzņēmumā un ietekmes uz vidi mazināšanai. 2023. gada sākumā “Maxima Latvija” kā “Maxima Grupė” uzņēmums pievienojās Zinātnē balstītai mērķa iniciatīvai ("Science Based Targets"), izvirzot ambiciozus mērķus saskaņā ar Parīzes klimata vienošanos. Tāpat “Maxima Latvija” pērn turpināja atbalstīt sabiedrībai nozīmīgas iniciatīvas un vietējās kopienas. Uzņēmums aktīvi atbalstīja sociālos projektus un iniciatīvas, kas vērstas uz veselīga un aktīva dzīvesveida paradumu veicināšanu bērnu un jauniešu vidū, dažādas vietējo kopienu iniciatīvas un labdarības organizācijas.

Informācija medijiem

Liene Dupate-Ugule

“Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja