Mākslīgais intelekts uzlabo pircēju un darbinieku drošību “Maxima” veikalos
Mākslīgā intelekta tehnoloģijas nodrošinājušas operatīvu un efektīvu Covid-19 piesardzības pasākumu ieviešanu “Maxima” veikalos, rūpējoties par klientu un darbinieku drošību - uzņēmuma darbā ieviesti unikāli mākslīgā intelekta risinājumi, kas ikdienā palīdz nodrošināt lielāko veikalu operatīvo darbu, pārvaldot plauktu piepildījumu un kasu noslodzi, ārkārtas situācijas laikā “Maxima Latvija” ļāvuši veikt apjomīgu klientu kustības un koncentrācijas datu analīzi.
Šāda pieeja tehnoloģiju izmantošanā nodrošinājusi iespēju uzņēmumam kopā ar Latvijas valsts iestādēm un ekspertiem radīt uz zināšanām balstītus preventīvus pasākumus Covid-19 ierobežošanai, lai rūpētos par klientu un darbinieku drošību.
“Ieguldījumi jaunāko tehnoloģiju ieviešanā, kuru galvenais mērķis sākotnēji bija atvieglot darbinieku ikdienu un uzlabot uzņēmuma efektivitāti, Ārkārtas situācijas laikā dod iespēju labāk rūpēties par pircēju un darbinieku drošību. Tehnoloģijas ļāva mums efektīvi izvērtēt secinājumus no vīrusa uzliesmojuma Ķīnā janvārī un atbilstoši sagatavoties un plānot piesardzības pasākumus vairākus mēnešus pirms šis vīruss sasniedza mūsu veikalus. Mēs esam gandarīti, ka varējām dalīties ar mūsu rīcībā esošajiem resursiem un zināšanām par labākajiem pieejamiem veselības un drošības pasākumiem un piedalīties vadlīniju veidošanā sabiedrības drošībai mazumtirdzniecības tīklos. Redzam, ka tas palīdzēja nodrošināt krietni efektīvākus ierobežojumus Latvijas mazumtirgotājiem salīdzinājumā ar pasākumiem kaimiņu reģionos, kā arī piedāvāja veselīgākus rezultātus klientiem un biznesam,” stāsta “Maxima Latvija” Korporatīvais vadītājs Jānis Vanags.
Ņemot vērā mākslīgā intelekta sniegtās priekšrocības, “Maxima Latvija” tās pakāpeniski ievieš dažādos mazumtirdzniecības vietu darbības aspektos. Piemēram, ikdienas darbu attiecībā uz plauktu satura uzraudzīšanu šobrīd paveic tehnoloģijas, kas integrētas esošajā videonovērošanas sistēmā. Lielajos “Maxima” veikalos ir arī digitālā sistēma, kas nosaka pārtikas produktus, kuriem drīzumā beigsies derīguma termiņš, tādējādi palīdzot veikalu darbiniekiem samazināt pārtikas pārpalikumus. Tāpat “Maxima” ir arī pirmais mazumtirgotājs Baltijas valstīs, kas vairākiem tūkstošiem preču ieviesis elektroniskās cenu zīmes, tādējādi atvieglojot darbinieku dzīvi un klientiem nodrošinot caurskatāmu, laicīgu un precīzu informāciju.
Papildu mākslīgā intelekta risinājumiem, lai ārkārtas situācijas laikā nodrošinātu sociālo distancēšanos un pārtikas drošību, “Maxima Latvija”, rūpējoties par darbinieku un klientu drošību, īsteno vēl virkni preventīvas un profilaktiskas darbības:
- Stikla aizsargbarjeras pie kasēm starp klientu un kasieri.
- Sociālās distancēšanās ierobežojoši pasākumi 2 m rādiusā, kā, piemēram, grīdas uzlīmes, iepirkuma ratiņu izmantošana groziņu vietā, nodrošinot fiziski lielāku barjeru starp citiem klientiem, apsardzes darbinieks uzrauga pircējus, u.c. pasākumi.
- Stikla aizsargmaskas pašapkalpošanās kasu darbiniekiem.
- Plaša informatīva kampaņa veikalos, izvietojot materiālus TV ekrānos, veikala radio un plakāti dažādās vietās veikalos ar ieteikumiem, kā samazināt vīrusa izplatību.
- Nefasētas pārtikas, piemēram, konditorejas izstrādājumu fasēšana.
- Dezinfekcijas līdzekļi pie veikalu ieejām.
- Atsevišķi administrācijas darbinieki dodas palīgā kolēģiem no veikaliem, lai spētu efektīvāk organizēt darbu veikalā.
- Pilnīgi visiem darbiniekiem, kas atbrauc no ārvalstīm, noteikta apmaksāta prombūtne arī, ja nav aizdomas par inficēšanos.
- Visiem uzņēmuma darbiniekiem ir pieejami roku dezinfekcijas līdzekļi, lai, piemēram, kasieri, esot kasē, varētu parūpēties par tīrām rokām.
- Rūpējoties par darbinieku imunitāti, tiek nodrošināts bezmaksas ingvers, citrons un medus.
- “Maxima” interneta veikala barbora.lv darbiniekiem ir nodrošināti vienreizlietojamie cimdi un roku dezinfekcijas līdzekļi. Tāpat komplektēšanas centros ir nodrošināti termometri darbinieku veselības stāvokļa kontrolēšanai, ja rodas kādas aizdomas.
- Lai ierobežotu vīrusa izplatību, barbora.lv ir izstrādājuši un klientiem piedāvā jaunu preču saņemšanas veidu, izmantojot bezkontakta piegādi. Un jau tuvākajā laikā “Barbora.lv” nodrošinās pirkumu saņemšanas punktus, aptverot visus Latvijas reģionus – pirkumu saņemšanas punkti būs pieejami 26 Latvijas pilsētu un mazpilsētu “Maxima” veikalos.
- Atsevišķu veikalu periodiska īslaicīga slēgšana, lai ierobežotu apmeklētāju plūsmu.
- Kā arī tiek veikti daudz citus pasākumus vīrusa ierobežošanai, sadarbojoties ar atbildīgajām valsts iestādēm un dienestiem, kā arī nepieciešamības gadījumā uzņēmums gatavs īstenot citas papildus aktivitātes.
Informācija medijiem:
Liene Dupate-Ugule
SIA "Maxima Latvija" komunikācijas vadītāja
Tālr.: 26425420
SIA "Maxima Latvija" komunikācijas vadītāja
Tālr.: 26425420