Kukurūzas čipsi Z paaudzei, ikri senioriem jeb našķēšanās paradumi dažādās vecuma grupās

29. februāris, 2024

Našķēšanās ir kļuvusi teju par ierastu dzīves sastāvdaļu – svētkos, lai cienātu tuvākos, ikdienā, lai palutinātu sevi. Balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, iepazīstinām ar jaunākajām našķēšanās tendencēm Latvijā, kas ir gana atšķirīgas dažādām vecuma grupām. Z paaudze dod priekšroku jaunām garšām, piemērām, viņu iecienītākie čipsi ir asie kukurūzas čipsi Volcano TAKIS, turpretim mileniāļi savā našķēšanās produktu grozā vairāk liek saldētos produktus, piemēram, picu. Savukārt X paaudze un pirms pensijas vecuma iedzīvotāji savu našķu iepirkumu groziņu papildina ar dažādiem žāvētiem augļiem, bet seniori pieturas pie klasiskām vērtībām un lutina sevi ar foreļu ikriem. Tomēr visām vecuma grupām ir viens vienojošs našķēšanās produkts – un tie ir čipsi, kas ir top našķēšanās groziņa produkts.

“Našķēšanās ir veids, kā ik pa laikam sevi palutinām kā svētkos, tā ikdienā. Saviem pircējiem piedāvājam ļoti plašas uzkodu iespējas un, lai spētu piedāvāt jaunāko un aktuālāko katrai vecuma kategorijai, regulāri pārskatām sortimentu, analizējot gan klientu paradumus, gan ņemot vērā globālas tendences. Lai iedzīvotājiem ikdienā iecienīto zīmolu gardumus būtu iespējams iegādāties izdevīgāk, “Maxima” ir papildinājusi sortimentu cenu samazināšanas iniciatīvai “Cenu līderis”, ilgtermiņā samazinot cenas līdz pat 68 % vairāk nekā 1000 pasaules un Latvijas vadošajiem zīmolu produktiem, jo īpaši virknei našķēšanās produktu, ” stāsta Edvīns Lakstīgala, “Maxima Latvija” kategoriju vadības un iepirkumu direktors

Z paaudzes našķu grozā – sāļās uzkodas un konfektes

Jaunieši vecumā no 18 līdz 27 gadiem savā našķu grozā izvēlas čipsus, šokolādes batoniņus, ledenes, kā arī dažāda veida cepumus, gāzētus dzērienus, želejas konfektes un ātri pagatavojamus saldētus produktus, piemēram, picas. Savukārt mazāk ikdienas uzkodās izvēlas tādus produktus kā žāvētus augļus, olīvas un melno šokolādi.

 

Mileniāļu ikdienā – dažādība

Iedzīvotāji vecumā no 28 līdz 43 gadiem nebaidās pārsteigt savas garšas kārpiņas ar Latvijai neierastām sāļajām uzkodām kā kabanos desiņas, vītināta gaļa un olīvas bez kauliņiem, vienlaikus pieturas pie tradicionālām vērtībām saldumu ziņā – viņiem garšo šokolādes batoniņi, vafeles, sveramie cepumi un sausiņi, pistācijas un šokolādes olas. Līdzīgi kā Z paaudzei, liels pieprasījums ir arī gāzētiem dzērieniem un saldētai produkcijai. Mileniāļi izteikti izvēlas ne tikai dažādus marinētus gurķīšus, bet arī savā grozā labprāt liek citus konservējumus, kā, piemēram, konservētus sīpolus, puravus, ķiplokus un kaperus.

 

Paaudze X – gaļas produkti un konservējumi

X paaudze našķu grozā vairāk izvēlas marinētus gurķīšus un olīvas. Pretēji mileniāļiem, X paaudze našķu grozā mazāk izvēlas konfektes un saldumus. X paaudzei ir līdzīgi našķēšanās paradumi kā mileniāļiem, taču biežāk tiek veikta izvēle dažādot savu uzkodu grozu, tai skaitā ar dažādiem gaļas produktu izstrādājumiem.

 

Pirms pensijas vecuma paaudze – žāvēti augļi un konfektes

Pirms pensijas vecuma sabiedrība izvēlas dažāda veida bakalejas produktus, kā piemēram, žāvētus augļus, dateles un vīģes, kā arī dažādus konservējumus. No saldumu kategorijas priekšroka tiek dota marmelādēm, sveramām konfektēm, sausiņiem un dažāda veida cepumiem. Vismazāk savā uzkodu grozā, pretēji citām vecuma grupām, tiek iekļauti čipsi, enerģijas un saldināti gāzēti dzērieni.

 

Seniori – ikri un konfektes

Uzkodu izvēle iedzīvotājiem vecumā virs 65 gadiem ir tiešā pretstatā jaunākai paaudzei – čipsus izvēlas visgausāk, tomēr visaktīvāk starp visām vecuma grupām izvēlas dabīgos foreļu ikrus SUDRABLĪNIS 200 g iepakojumā. Tāpat arī TOP 3 konfekšu izvēlē vienīgie dod priekšroku liķiera konfektēm PERGALE. Seniori, līdzīgi kā pirms pensijas vecuma grupa, nereti izvēlas dažāda veida gaļas izstrādājumus, sausiņus,  konfektes, cepumus un marmelādes, kā arī žāvētus augļus. Vienlaikus seniori krietni retāk izvēlas saldētus produktus, riekstus čauliņās un saldinātus dzērienus.

 

Informācija medijiem

Liene Dupate-Ugule

“Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja