Jaunās alus un siera garšas tendences – topā craft alus un netradicionālu garšu sieri

15. jūnijs, 2021

Vasaras saulgrieži ir laiks, kad svētku galdā tiek celti tradicionālie Līgo svētku gardumi – dažādi sieri un alus. Līdztekus jau gadu laikā iemīļotiem produktiem, jaunākie “Maxima” dati rāda pieaugošu tendenci jaunu garšu izzināšanā – arvien populārāks kļūst craft alus, alus ar dažādām garšām, kā arī bezalkoholiskais alus, savukārt sieru vidū ir vērojama lielāka interese pēc dažādām pasaules sieru garšām – ricotta, mascarpone, feta, mozzarella, pūdētā un baltā pelējuma u.c. siera garšas.
 
“Latvijas iedzīvotāji var lepoties ar bagātām tradīcijām un kultūrvēsturisko mantojumu, ko respektējam un pielāgojam tam savu sortimentu – tradicionālais Jāņu un Līgo svētku siers mūsu veikalos pieejams visu gadu. Laiks, kad ievērojami vairāk kā citus gada mēnešus tiek patērēts alus un siers, ir vasaras saulgrieži. Lai gan mūsu veikalos ik gadu novērojams siera pieprasījuma pieaugums, zīmīgi, ka būtiski aug tieši ne tik ierasto sieru apgrozījuma pieaugums, piemēram, pērn Fetas siera pieaugums bijis teju 30 %, turpretim tik ļoti ierasta siera kā Krievijas un Holandes pieaugums bijis mērenāks – par aptuveni 5,6 %. Zīmīgi, ka arī alus segmentā pēdējos gados pieaug craft alus pieprasījums (pērn + 30 % pieaugums) un dažādu garšu alus pieprasījums (pērn + 20 %). Priecē, ka pēdējo gadu laikā pieaugusi interese arī pēc bezalkoholiskā alus – ik gadu pieprasījums aug par aptuveni 40 %. Tomēr absolūtos līderos izvirzās dažādu vietējo zīmolu gaišais alus –  “BAUSKAS gaišais”, “CĒSU PREMIUM” un “TĒRVETES SENČU gaišais”. Ņemot vērā iedzīvotāju alus baudīšanas kultūru, uz svētkiem esam sagatavojuši īpašu alus piedāvājumu par zemām cenām,” stāsta “Maxima Latvija” iepirkuma departamenta direktors Edvīns Lakstīgala.
 
Alus ir ne tikai slāpes veldzējošs dzēriens, bet arī dzēriens baudīšanai – arvien vairāk iedzīvotāju dod priekšroku neikdienišķam alum – craft un kriek alum, kā arī ražotāju nestandarta alus garšām, piemēram, “CĒSU BRŪŽA ķiršu”,  “ALDARIS IZLASES ĶIRŠU”, kā arī “Valmiermuiža” dūmalus. TOP pieprasītākie craft ali bijuši “Cilpa” no Malduguns alus darītavas un “Trīs indiāņi” no Labietis alus darītavas.
 
“Maxima” veikalu klientu vidū TOP iecienītāko vietējo zīmolu alu vidū ierindojas tādi ali kā “TĒRVETES Senču”, “CĒSU PREMIUM PINTE”, “BAUSKAS”, “Aldaris gaišais” (pinte), bet visstraujāko pieprasījuma izaugsmi piedzīvoja “MEŽPILS tradicionālais” alus.
 
Savukārt populārāko sieru vidū un vislielākā apgrozījuma pieauguma tendence pērn novērojama čedaras sieram (+ 100 %) un grilsieram (ap  + 75 %). Tāpat vērojama pieaugoša tendence pasaulē atzītām siera garšām – ricotta (+40 %), zilajam sieram (35 %), mascarpone (vairāk kā 30 %), fetas sieram (ap +30 %), baltā pelējuma (ap +20 %), kā arī mozzarella sieram (ap +20 %).
 
 
 
Informācija medijiem:                                                                                                                                
Liene Dupate-Ugule
SIA "Maxima Latvija" komunikācijas vadītāja
Tālrunis: +371 26425420
E-pasts: liene.dupate@maxima.lv
www.maxima.lv