Darbs no mājām tirdzniecībā – “Maxima” pieredze

31. marts, 2020

“Maxima Latvija” ir lielākais privātais darba devējs Latvijā – apzinoties savu lomu valstiskā līmeni, uzņēmums veic virkni iniciatīvas vīrusa ierobežošanai. Lai veikali varētu turpināt savu darbu, nodrošinot pārtikas nepārtrauktu pieejamību iedzīvotājiem, biroja darbiniekiem ir nepieciešams turpināt atbalsta funkciju. Tāpat esošajos apstākļos vitāli svarīgi iespēju robežās samazināt vīrusa izplatību, tāpēc rīkojums par darbu no mājām aptuveni 400 cilvēkiem tika izdots nekavējoties pēc ārkārtas stāvokļa pasludināšanas. Tā kā gan uzņēmumam, gan darbiniekiem šī ir pavisam jauna un izaicinoša situācija, “Maxima Latvija” dalās ar savu pieredzi kā efektīvi organizēt liela kolektīva attālināto darbu un palīdzēt kolēģiem vieglāk pielāgoties.
 
Ērta un efektīva darba procesa nodrošināšana
 
Tehniskais nodrošinājums. Lai darbinieki bez aizķeršanās varētu turpināt strādāt, IT komanda rūpējas par visu iekšējo sistēmu pieejamību un pastiprinātu drošu darbību arī ārpus biroja - interneta pieslēgums, dators, droša pieslēgšanās darba videi un programmatūrai mūsdienās dod iespēju strādāt jebkurā vietā.
 
Informācijas aprite un komunikācija. Svarīgi ir atrast ērtāko, lietotājiem vienkārši saprotamu komunikācijas platformu darba veikšanai attālināti. Maxima darba izmanto Microsoft piedāvāto risinājumu Teams, kas apliecina savu funkcionalitāti un kvalitatīvus risinājumus attālināta darba veikšanai – darbība ir ērta un vienkārša. Lai sasniegtu kolēģus, informācijas apmaiņai izmantojam vēl virkni citus ērtus, jau ikdienā lietotus rīkus, kas neprasa papildu apmācības - īpaši izveidota Facebook grupā vienotas informācijas apritei, individuālas Whatsapp grupas, intranetes, e-pasti, telefons.
 
Uzņēmuma vadības tiešraides. Svarīgākās ziņas par uzņēmuma aktualitātēm un plāniem darbinieki saņem taisni no vadības – regulārās live translācijās Facebook grupā ir iespēja ne tikai uzzināt jaunāko informāciju, bet arī uzdot jautājumus. Kopīgas videokonferences ļauj pārrunāt aktuālos uzdevumus un izaicinājumus, apspriest tos visiem kopā un saņemt atbalstu, ja tāds nepieciešams.
 
Darbinieku vajadzību apzināšana. Darbinieku vēlmju un vajadzību noskaidrošana var padarīt pāreju uz attālinātu darbu daudz vienkāršāku. Piemēram, ērtu biroja krēslu sagāde darbiniekiem, strādājot mājās, veicināja tieši kolēģu ierosinājumi. 
 
Prioritāšu definēšana. Mājas vide mēdz mazināt koncentrēšanās spējas uz paveicamo darbu, tāpēc esam skaidri definējuši šī laika un režīma prioritātes, lai visi, un arī tie kuri strādā attālināti justu, kā viņu darbs atbalsta kādu no prioritātēm un palīdz īstenot uzņēmuma misiju.
 
Savstarpējs atbalsts un komandas gara stiprināšana
 
Komandas stiprināšana. Strādājot tālu viens no otra, ļoti svarīgi ir nezaudēt  komandas garu un turpināt uztvert sevi kā uzņēmuma sastāvdaļu, tāpēc, ir izveidota Facebook grupu “Maxima” darbiniekiem, kurā  apkopojam un dalamies ar ekspertu ieteikumiem attālinātam darbam, izglītības resursiem un noderīgiem materiāliem, turpinot pašizglītoties un nezaudējot koleģialitāti.
 
Personīgais piemērs. Ļoti vērtīga ir katra personīgā pieredze, tāpēc katrs kolēgis ir aicināts  dalīties arī ar to kā viņiem veicas, strādājot attālināti – gan panākumiem un veiksmēm, gan grūtībām un izaicinājumiem, iedrošinot arī citus izmēģināt jaunas pieejas, meklēt iespējas un aizņemties labas idejas.
 
Izolēto un karantīnā esošo kolēģu atbalsts. Ikdienā uzturam ciešu  kontaktu arī ar tiem darbiniekiem, kuri ir spiesti pavadīt divas nedēļas obligātā pašizolācijā, piemēram, pēc komandējuma vai ceļojuma. Rūpējoties par viņiem, kolēģi iegādājas un aizved nepieciešamo pārtiku vai palīdz nokārtot ikdienā būtiskākās lietas.
 
Rūpes par fizisko un garīgo labsajūtu
 
Ergonomika. Rūpējoties par atbilstošu darba vidi arī mājas apstākļos, “Maxima” darbiniekiem tika nodrošināti ergonomiski biroja krēsli. Tas palīdz ne tikai justies ērti un rūpēties par muguras veselību, bet arī labāk koncentrēties darba uzdevumiem.
 
Online vingrošanas. Saprotot, ka viens no attālināta darba izaicinājumiem ir regulāra izkustēšanās, reizi dienā darbiniekiem ir iespēja kopā vingrot sertificēta trenera vadībā un  izkustināt kaklu, roku locītavas, muguru un citas ķermeņa daļas, kuras ir pakļautas spriedzei neierastās darba vides dēļ.
 
Pauzes darbā. Cītīgi strādājot, netiek aizmirsts arī par kopīgiem pārtraukuma brīžiem, ik pa laikam apmainoties ar jokiem, aicinot viens otru pieņemt izaicinājumus un piedalīties radošās aktivitātēs.
 
Profesionāls atbalsts. Plānojam organizēt attālinātas koučinga iespējas, lai šo laiku darbinieki varētu izmantot arī profesionālai izaugsmei.
 
Attālinātās Lieldienas. Kopīga svētku svinēšana ir viena no uzņēmuma tradīcijām un arī šogad, pateicoties radošai pieejai un digitālā laikmeta priekšrocībām, Lieldienas svinēsim visi kopā – kaut arī attālināti, bet jautri un pavasarīgi.

Informācija medijiem:
Liene Dupate-Ugule
SIA "Maxima Latvija" komunikācijas vadītāja
Tālr.: 26425420
e-pasts: liene.dupate@maxima.lv 
www.maxima.lv