Aptauja: iedzīvotāji no līdera sagaida rūpes par cilvēka labklājību, vidi un darbiniekiem

15. marts, 2023

Par līderiem nereti uzskata konkrētas spilgtas personības, kas iedvesmo un sniedz pienesumu sabiedrībai, taču tie var būt arī dažādu nozaru uzņēmumi. Kā noskaidrots “Maxima Latvija” aptaujā* par mūsdienu līdera lomu, sabiedrība uzticas līderiem, jo tie iedvesmo, plāno rīcību ilgtermiņā un izrāda rūpes. Vairums iedzīvotāju jeb 37 % uzskata, ka līdera būtība sevī ietver rūpes par cilvēku labklājību, vidi un darbiniekiem, kamēr teju piektdaļa novērtē viegli saprotamas un precīzas informācijas sniegšanu (18%).

Aptaujas rezultāti liecina, ka iedzīvotāji par vienu no līdera iezīmēm uzskata iniciatīvu īstenot aktivitātes, kas sniegs kopēju ieguvumu sabiedrībai. Līderība viennozīmīgi ir būtiska arī mazumtirdzniecības nozarē, it sevišķi, ņemot vērā šī brīža ekonomiskos apstākļus un tirgotāju iespēju mazināt ekonomisko slogu uz mājsaimniecību budžetu. Lai noturētu līdera statusu, noteikti ir jābūt zinošam un “jājūt” sabiedrība un tās vajadzības. Līdzīgi ir mazumtirdzniecībā, kad pircēju paradumu izpēte ir daļa no ikdienas, lai sniegtu visatbilstošākos piedāvājumus un reaģētu uz aktualitātēm. Arī aptaujas dati rāda, ka uzņēmums ar līdera statusu mazumtirdzniecībā var pozitīvi ietekmēt jebkura cilvēka ikdienu.
 
Lai veiktu secinājumus par mazumtirdzniecības līderiem Latvijā, respondentiem bija jānorāda, kas no pircēju perspektīvas attiecībā uz uzņēmumu tiek novērtēts visvairāk. Kā rāda dati, visvairāk tiek novērtēts sniegto plašo piedāvājumu klāsts un iespēja vienuviet atrast visu ikdienai un svētkiem nepieciešamo, kā arī regulāri un izdevīgi piedāvājumi dažādu kategoriju produktiem (64 %).
 
“Ieklausīšanas, pretimnākšana un uz kopēju labumu vērsta rīcība, ir dažas no iedzīvotāju gaidām attiecībā uz līderiem. Šobrīd visā "Maxima" veikalu tīklā novērojam klientu vēlmi iepirkties pēc iespējas izdevīgāk. Iedzīvotāji arvien vairāk novērtē un aktīvi izmanto dažādas iespējas iegādāties produktus izdevīgāk. Kā rāda aptaujas rezultāti, arvien vairāk cilvēku plāno veikala apmeklējumu un sastāda iepirkumu sarakstu (44 %), lai pārdomāti iepirktos un izvairītos no spontāniem jeb impulsa pirkumiem. Ieklausoties iedzīvotāju vēlmēs, “Maxima” aktīvi strādā, lai sniegtu iespēju klientiem iegādāties kvalitatīvus un iemīļotus produktus par zemu cenu, tādējādi mazinot situācijas, kad pircējam ir jāveic izvēle, kuru produktu šodien likt savā pirkumā grozā un kuru nē, ” stāsta “Maxima Latvija” korporatīvo attiecību vadītājs Jānis Beseris.
 
Vairums iedzīvotāju atzīst, ka izdevīgas cenas vēlētos tieši pārtikas un primārās nepieciešamības produktiem. Vairāk kā trešdaļa respondenti ilgtermiņā izdevīgas cenas gribētu redzēt tieši piena produktiem, olām, tāpat arī gaļai, zivīm un gatavajai kulinārijai (24 %), kā arī augļiem un dārzeņiem (21%). Kā var secināt – pamata kategorijām, kas veido ikdienai nepieciešamo produktu grozu.
 
Pircēju paradumi mainās līdz ar situāciju pasaulē, kas mazumtirdzniecībā strauji atainojas. Tā, piemēram, aptaujas dati rāda, ka lūkojot pēc labākās cenas un dodoties uz veikalu, liela daļa respondentu jeb 40% veic priekšizpēti un salīdzina cenas veikalos, kamēr trešdaļa iedzīvotāju pirkumu veikšanā pievērš īpašu uzmanību zemākai cenai un augstas kvalitātes attiecībai. Vairāk kā pusei respondentu galvenais faktors produktu izvēlē ir tieši cena, kā arī produktu atlaides apmērs (18 %). Būtiski pieminēt arī lojalitātes programmu nozīmību, jo teju 50% respondentu norādījuši, ka labprāt izmanto īpašos piedāvājumus un lojalitātes karšu sniegtās priekšrocības.
 
*Aptauja “Kā Tu iepērcies?” norisinājās “Maxima Latvija” mājas lapā no 10. līdz 15. martam un tajā piedalījās 530 respondenti.

Informācija medijiem

Liene Dupate-Ugule

“Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja