Starptautiskā alus diena: kā mainījies alus patēriņš Latvijā?

07. augusts, 2020

Jau vairāku gadu garumā augusta mēneša pirmajā piektdienā pasaules mērogā tiek svinēta Starptautiskā alus diena. Tai par godu “Maxima Latvija” ir apkopojusi alus patēriņa tendences Latvijas patērētāju vidū. Pārdošanas dati apliecina, ka “Maxima” klientu vidū iecienītākie ir pašmāju zīmolu ali, kā piemēram, “Cēsu”, “Tērvetes”, “Aldaris” un citi. Savukārt garšu ziņā iedzīvotāji izvēlas tradicionālas garšas, priekšroku dodot gaišiem aliem.
 
Šobrīd “Maxima” veikalu piedāvājumā ir vairāk nekā 300 alus veidu, no kuriem 60% veido tieši vietējo zīmolu ali. Novērtējot augsto kvalitāti un patīkamo garšu, klientu vidū Top 5 iecienītākie ir “Tērvetes Senču” gaišais alus, “Cēsu Premium Pinte”, “Bauskas” gaišais, “Aldara” gaišais un “Tērvetes” gaišais alus. Aizvien populārāki kļūst arī tumšie ali, no kuriem iecienītākie ir “Bauskas” tumšais alus un “Cēsu alus” ražotais “Grunberger” tumšais alus.
 
Izplatīts priekšstats, ka cilvēki priekšroku dod alum stikla iepakojumā, ir maldīgs. “Maxima” pārdošanas dati parāda, ka iedzīvotāji vienlīdz izvēlas kā stikla, tā arī skārda iepakojumu, priekšroku, galvenokārt, dodot produkta garšai, kvalitātei un cenai.
 
“Alus latviešiem jau vēsturiski ir bijis viens no iecienītākajiem dzērieniem. Sekojot līdzi klientu mainīgajiem iepirkšanās paradumiem, “Maxima” regulāri paplašina alus dzērienu sortimentu, iekļaujot tajā arī Latvijas mazo alus darītavu unikālos brūvējumus - craft jeb amata alu. Lai arī pandēmijas dēļ alus ražotājiem šis gads visā pasaulē ir bijis izaicinājumu pilns, priecājamies, ka, nodrošinot daudzveidīgu preču klāstu visos “Maxima” veikalos, varam atbalstīt mūsu vietējos ražotājus, īpaši šajā ekonomiski sarežģītajā laikā,” komentē “Maxima Latvija” korporatīvo attiecību departamenta direktors Jānis Beseris.
 
Covid-19 dēļ visā pasaulē ir vērojamas būtiskas izmaiņas alkoholisko dzērienu izmantošanas tendencēs. Iedzīvotāji izvēlas biežāk eksperimentēt, priekšroku dodot jaunu garšu izmēģināšanai un pašu eksperimentiem kokteiļu gatavošanā, samazinot alus patēriņu. Savukārt “Maxima” pārdošanas dati apliecina, ka Latvijā izmaiņas alus patēriņa tendencēs galvenokārt ir nebūtiskas. Gaišā alus un alus kokteiļu pieprasījums ir palicis nemainīgs kamēr lielāku popularitāti sāk gūt tumšais alus.
 

Informācija medijiem:
Jānis Beseris
SIA “Maxima Latvija” korporatīvo attiecību departamenta direktors
Tālr.: 29666603  
e-pasts: janis.beseris@maxima.lv
www.maxima.lv