Lielākā daļa iedzīvotāju pašmāju produktus biežāk iegādājas lielveikalos

08. decembris, 2020

Pārliecinošs iedzīvotāju vairākums (67%) Latvijā ražoto produkciju visbiežāk meklē un iegādājas lielveikalos, kam seko tirgus (52%) un mazie veikali mājas vai darba tuvumā (24%), liecina “Maxima mazumtirdzniecības kompass” pētījuma rezultāti. Turklāt lielveikalos vietējos produktus biežāk pērk jaunākas paaudzes cilvēki, bet tirgū –  vecāka gadagājuma pircēji.
 
Absolūtais vairākums jeb 91% jauniešu vecumā no 18-24 gadiem un ap 70% vidējā vecuma (25-44 gadi) iedzīvotāju Latvijā ražoto produkciju pārsvarā iepērk lielveikalos, kamēr tirgum priekšroku dod lielākoties vecākā paaudze – vidēji 60% iedzīvotāju vecumā no 55 līdz 75 gadiem. Kurzemnieki biežāk nekā citi pērk vietējos produktus tirgū (61%), savukārt rīdzinieki pašmāju labumus pārsvarā iegādājas lielveikalos (80%), uz ko norāda arī „Maxima” pārdošanas dati, kas liecina, ka vislielākais vietējo pārtikas produktu pārdošanas īpatsvars ir Rīgā.

 
“Mainoties dzīves ritmam, pilsētu iedzīvotāji arvien vairāk novērtē iepirkšanās ērtumu un ātrumu, draudzīgumu ģimenēm un iespēju nopirkt visu ikdienā nepieciešamo vienuviet. Tieši ar to var skaidrot Maxima XX un Maxima XXX formāta veikalu popularitātes pieaugumu pēdējo gadu laikā. Rūpējoties par to, lai Latvijā ražota produkcija būtu ērti pieejama ikvienam, “Maxima Latvija” sadarbojas ar 515 vietējiem ražotājiem. Veikalos atrodams plašs vietējo saimniecību labumu klāsts par pieejamām cenām, turklāt šis piedāvājums tiek regulāri papildināts un šobrīd mūsu veikalos atrodamas vairāk nekā 10 000 pašmāju ražotāju preces,” uzsver Jeļena Popjonoka, „Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta direktore.
 
Trešā populārākā izvēle vietējo produktu iegādei ir mazie veikali, kas atrodas tuvu mājai vai darbam. Tur Latvijā ražoto produkciju izvēlas iegādāties vien nepilna ceturtdaļa (24%). Pa tiešo no ražotāja vietējos labumus izvēlas pirkt 19% respondentu un šī ir ceturtā populārākā atbilde Latvijas iedzīvotāju vidū.
 
Ar jaunāko “Maxima mazumtirdzniecības kompass” nozares apskatu “Produktu patriotisms – kurš ir patiesais labuma guvējs? Iedzīvotāji, ekonomika un vide” var iepazīties šeit: https://www.maxima.lv/par-uznemumu/kompass
 
Par nozares apskatu “Maxima mazumtirdzniecības kompass”:
“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” eksperti sniedz savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm. Tas iznāk kopš 2017. gada un jaunākais apskats ir jau 12 pēc kārtas. Tas tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes un citiem avotiem. Pētījums tika veikts sadarbībā ar pētījumu centru SKDS 2020. gada septembrī. Tajā piedalījās 1005 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 75 gadiem. Jaunākajā apskatā īpaša uzmanība pievērsta produktu patriotisma tēmai, noskaidrojot iedzīvotāju iepirkšanās paradumus, izvēloties starp vietējiem un ārzemju produktiem.
 
Informācija medijiem:                                                                                                                                
Liene Dupate-Ugule
SIA "Maxima Latvija" komunikācijas vadītāja
Tālrunis: +371 26425420
E-pasts: liene.dupate@maxima.lv
www.maxima.lv