Iepērkoties svarīgākas kļūst sajūtas

07. februāris, 2019

Analizējot pircēju iepirkšanās paradumus, redzams, ka veikalu apmeklētājiem aizvien svarīgākas kļūst emocionālās sajūtas, liecina “Maxima mazumtirdzniecības kompass” dati. Pircējiem būtiski ir tādi kritēriji kā ērta iepirkšanās (26,1%), laipna apkalpošana (18%) un patīkama atmosfēra (16,1%).

Tomēr, izvēloties iepirkšanās vietu, iedzīvotājiem vissvarīgākais ir piedāvājumā esošais sortiments (44%) un preču kvalitāte (32,9%). Salīdzinot visus faktorus pa vecuma grupām, redzams, ka vissvarīgākās emocionālās vērtības ir tieši gados jaunāko pircēju vidū, no 18 līdz 24 gadiem, bet vismazsvarīgākās no 55 līdz 63 gadiem.

“Lai izprastu savu pircēju un viņa vēlmes, ir vitāli svarīgi saprast, kas cilvēkiem ir nozīmīgs pirkuma veikšanās procesā. Analizējot pētījuma rezultātus, varam redzēt, ka būtiski pieaugusi pircēju apmierinātība ar apkalpošanas kvalitāti, veikala dizainu, interjeru un cenu līmeni. Tas ir viens no iemesliem kāpēc arvien vairāk “Maxima Latvija” investīcijas tiek novirzītas uz esošo veikalu rekonstrukciju – veikali kļūst patīkamāki kā pircējiem, tā arī darbiniekiem. Arvien vairāk laika un resursu ieguldām darbinieku attīstība un izaugsmē, uzlabojot apkalpošanas kultūru veikalos – 2018. gadā investīcijas darbiniekos sastādīja 8 miljonus eiro,” uzsver “Maxima Latvija” biznesa analītikas departamenta vadītāja Zane Kaktiņa.

„Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla „Maxima Latvija” eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Apskats tapis, balstoties uz „Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes, Eurostat, Euromonitor, OECD un citiem avotiem.

Pētījums tika veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS 2018. gada oktobrī – tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

 

Informācija medijiem:

Liene Dupate-Ugule
SIA "Maxima Latvija" komunikācijas vadītāja
Tālr.: 26425420
e-pasts: liene.dupate@maxima.lv
www.maxima.lv