Svarīgākais dzērienu izvēles kritērijs ir garša

06. augusts, 2019

Gan bezalkoholisko dzērienu, gan alus izvēlē iedzīvotājiem vissvarīgākais faktors ir tā garša, noskaidrots jaunākajā nozares apskatā “Maxima mazumtirdzniecības kompass”. Iegādājoties bezalkoholiskos dzērienus, garša vissvarīgākā ir 66%, bet, iegādājoties alu, tā ir svarīga 60% iedzīvotāju.
 
Citi bezalkoholisko dzērienu izvēles kritēriji ir dzēriena cena (56%), dzēriena veids (37%), vai produkts ir dabīgs (28%) un, vai tas satur zemu cukura daudzumu (16%). Tāpat pirms bezalkoholisko dzērienu iegādes iedzīvotāji ņem vērā iepakojuma tilpumu (16%). Pieaugot respondentu vecumam, iedzīvotājiem aizvien svarīgāks kļūst produkta dabīgums, bet mazāk svarīgs – produkta garša un cena.
 
Zane Kaktiņa, “Maxima Latvija” biznesa analītikas departamenta vadītāja: “Saldinātie dzērieni “Maxima Latvija” veikalos veido 24,7% no bezalkoholisko dzērienu kategorijas. Ja salīdzinām ar grupas uzņēmumu darbību kaimiņvalstīs, tad Lietuvā saldinātie dzērieni tiek pirkti vairāk (25,3%, apgrozījums no bezalkoholisko dzērienu kategorijas), bet Igaunijā mazāk (22,6%, apgrozījums no bezalkoholisko dzērienu kategorijas).”
 
Iegādājoties alu, kā nākamais nozīmīgais šī dzēriena izvēles kritērijs tiek minēts alus veids (48%). Tad seko cenas un kvalitātes attiecība (33%), zīmols vai ražotājs (31%), cena (28%), un tādi faktori, kā tas, vai alus atbilst noskaņojumam vai pasākumam (14%), vai tam ir pieejams īpašs piedāvājums/ atlaide (12%), alkohola stiprums (9%), ražotājvalsts (8%), u.c.
 
Par nozares apskatu “Maxima mazumtirdzniecības kompass”:
 
“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Apskats tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes un citiem avotiem. Pētījums tika veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS 2019. gada aprīlī – tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 75 gadiem.
 
Ar nozares apskatu “Maxima mazumtirdzniecības kompass” iespējams iepazīties šeit: https://www.maxima.lv/par-uznemumu/kompass
 
Informācija medijiem:
Jānis Beseris
SIA “Maxima Latvija” Korporatīvo attiecību departamenta direktors
E-pasts: janis.beseris@maxima.lv
Tālr. +371 29666603
www.maxima.lv