Maize un piens – produkti, ko kvalitātes ziņā Latvijas iedzīvotāji ir novērtējuši visaugstāk

17. jūlijs, 2020

Latvijas veikalos piedāvātos pārtikas produktus iedzīvotāji kopumā vērtē kā kvalitatīvus, liecina jaunākā mazumtirdzniecības nozares apskata "Maxima mazumtirdzniecības kompass" pētījuma dati. Visaugstāk novērtētais produkts veikalu plauktos pēc kvalitātes ir maize – 71,5% iedzīvotāju maizes kvalitāti vērtē kā augstu. Gandrīz tikpat liela iedzīvotāju daļa – 71,1% – augsti vērtē arī piena produktu kvalitāti. Savukārt 62% respondentu novērtējuši svaigās konditorejas (smalkmaizītes, kruasāni u.c.) kvalitāti kā labu, turklāt teju 15% piešķīruši tai visaugstāko vērtējumu.
 
“Mūsu apziņā maizes un piena produkti ir ļoti vērtīgi – tas saistīts gan ar senām pašmāju ražošanas tradīcijām, gan kultūras mantojumu, gan šo produktu bagātīgu uzturvērtību. Turklāt tos ikdienā patērē lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju, tāpēc novērtēt maizes un piena kvalitāti mums sanāk pietiekami bieži,” norāda Dace Grava, “Maxima Latvija” kvalitātes un procesu vadības departamenta direktore. “Kvalitāte lielā mērā ir subjektīvs jēdziens, un, kā secināts jaunākajā “Maxima mazumtirdzniecības kompass” pētījumā, vērtējot pārtikas produktu kvalitāti, vairākums pircēju pievērš uzmanību produkta sastāvam un izmantotajām izejvielām, garšai un derīguma termiņam. Ņemot vērā, ka veikalu plauktos ir nodrošināts ļoti plašs šo produktu piedāvājums, ikvienam ir iespēja izdarīt sev piemērotāko izvēli,” uzsver eksperte.
 
Analizējot piena produktu kvalitāti, 44% respondentu norādījuši, ka lielāku uzmanību pievērš tieši sastāvam un izejvielām, savukārt teju trešdaļai jeb 31% svarīga ir arī produkta izcelsmes valsts. Maizes un svaigās konditorejas kvalitātes novērtējumā lielu lomu spēlē arī smarža – to kā kvalitātes noteicošo faktoru minēja attiecīgi 31,3% un 37,6%  aptaujāto.
 
Jaunieši biežāk nekā citu vecuma grupu pārstāvji ar augstāko vērtējumu novērtēja maizi, svaigo gaļu, augļus un dārzeņus, kamēr vidējā vecuma iedzīvotāji biežāk augstāko vērtējumu sniedza tieši piena produktiem.
 
Ar jaunāko “Maxima mazumtirdzniecības kompass” nozares apskatu “Kvalitātes ABC. Cik liela loma patiesībā ir produktu kvalitātei?” var iepazīties šeit: https://www.maxima.lv/par-uznemumu/kompass
 
Par nozares apskatu “Maxima mazumtirdzniecības kompass”:
“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” eksperti sniedz savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm. Tas iznāk kopš 2017. gada un jaunākais apskats ir jau 11 pēc kārtas. Tas tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes un citiem avotiem. Pētījums tika veikts sadarbībā ar pētījumu centru SKDS 2020. gada martā. Tajā piedalījās 1005 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 75 gadiem. Jaunākajā apskatā īpaša uzmanība pievērsta kvalitātes jēdzienam, noskaidrojot, kā Latvijas iedzīvotāji uztver pārtikas kvalitāti un kādi ir būtiskākie to veidojošie kritēriji pircēju acīs.
 
Informācija medijiem:
Liene Dupate-Ugule
SIA “Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja
Tālr.: 26425420
e-pasts: liene.dupate@maxima.lv
www.maxima.lv