Lielā formāta veikalos cilvēki iepērkas retāk, bet daudzveidīgāk

24. janvāris, 2020

Lai arī ikdienai svarīgākās preces ir pieejamas teju katrā piemājas veikalā, 2019. gada “Maxima” pārdošanas dati parāda, ka daudzveidīgākus ikdienas pirkumus Latvijas iedzīvotāji izvēlas veikt lielformāta pārtikas veikalos. Cilvēki pārtikas preču iegādi savā piemājas “Maxima X” veikalā veic biežāk, vidēji līdz divām reizēm nedēļā, bet lielformāta veikalos “Maxima XXX”, kur iegriežas vidēji 40 reizes gadā, veic lielākus pirkumus visai ģimenei un to vidējā summa ir teju divreiz lielāka nekā mazajos veikalos.
 
“Maxima XXX” veikali, kas piedāvā daudzveidīgāko un plašāko preču sortimentu, ir īpaši iecienīti 18-44 gadus vecu iedzīvotāju vidū. Statistikas dati parāda, ka pircēji “Maxima XXX” veikalos iepērkas vidēji reizi nedēļā un pirkuma vidējā summa ir teju divreiz lielāka nekā mazāka formāta veikalos. Tas liecina, ka šī formāta veikali ir nozīmīgi lielāku ģimenes maltīšu, plānveida pirkumu un saimniecībai nepieciešamo lietu iegādei. “Maxima XXX” veikalos pirktāko produktu vidū dominē svaigi augļi un dārzeņi, kas veido teju pusi no TOP 10 pieprasītākajām precēm.
 
Turpretim “Maxima XX” formāta veikalus iecienījuši iedzīvotāji no 18 līdz 54 gadu vecumam lielāku pirkumu veikšanai. “Maxima XX” veikaliem ir īpaši liela nozīme reģionos, kur daudzviet tie piedāvā visplašāko sortimentu. Šo veikalu pircēji visvairāk ir iecienījuši gan svaigus augļus un dārzeņus, gan piena produktus.
 
“Maxima X” formāta veikalos apmeklētāji iegriežas visbiežāk, vidēji 2 reizes nedēļā, bet veic salīdzinoši nelielus pirkumus par aptuveni 7 eiro. Mazos formāta veikalus īpaši iecienījuši gados vecāki cilvēki, lai netālu no mājām sagādātu nepieciešamās preces un svaigus produktus. Šī formāta veikalos visbiežāk cilvēki iegādājas piena produktu kategorijas preces - sieru, jogurtu, biezpiena sieriņus, krējumu un pienu.
 
Priecē, ka Latvijas iedzīvotāji arvien vairāk priekšroku dod ūdenim, nevis saldinātiem dzērieniem – TOP 3 produkti bezalkoholisko dzērienu kategorijā visu formātu veikalos ir gāzētais un negāzētais ūdens.
 
“Maxima mazumtirdzniecības kompasa” veiktais pētījums* parādīja, ka noteicošais faktors veikalu izvēlē Latvijas iedzīvotājiem ir pieejamība jeb atrašanās vieta. Kā otru svarīgāko faktoru iepirkšanās vietas izvēlei iedzīvotāji minēja pieejamo sortimentu. Plašu sortimentu un jaunumus visvairāk piedāvā tieši lielie “Maxima XXX” veikali. Pēdējos gados izaugsmi ir veicinājuši lieli, tehnoloģiski attīstīti pārtikas veikali lielajos tirdzniecības centros, kuri piedāvā plašu pārtikas preču sortimentu. Lielformāta veikalu pieejamība ir būtiski uzlabojusies, līdz ar “Maxima XXX” tīkla izvēršanu pilsētas centrā, piemēram, Grostonas ielā, un tirdzniecības centros, no kuriem plašākais un modernākais atrodas lielveikalā “Akropole”. Vēl viena būtiska priekšrocība lielformāta veikaliem ir pārdomāta un sakārtota apkārtnes infrastruktūra. Ja mazie veikali ir paredzēti pirkumu veikšanai dažu soļu attālumā no mājām, tad “Maxima XXX” veikalu infrastruktūra ir veidota tā, lai nodrošinātu ērtu nokļūšanu un bezmaksas stāvvietu pircējiem, kas ir īpaši svarīgi, veicot lielākus pirkumus, tostarp pilsētas centrā.
 
 
*”Maxima mazumtirdzniecības kompass” veiktais pētījums “Mazumtirdzniecība Baltijā - aktuālās tendences un nākotnes perspektīvas”. Pētījums tika veikts 2019. gada jūlijā un augustā trīs Baltijas valstīs ar pētījumu centra SKDS starpniecību. Tajā piedalījās 1005 Latvijas iedzīvotāji, 1055 Igaunijas iedzīvotāji un 1066 Lietuvas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 75 gadiem.
 
 
Informācija medijiem:
Liene Dupate-Ugule
SIA "Maxima Latvija" komunikācijas vadītāja
Tālr.: 26425420
e-pasts: liene.dupate@maxima.lv 
www.maxima.lv