Kvalitatīvs nenozīmē dārgs – izplatītākie priekšstati par produktu kvalitāti

06. augusts, 2020

Analizējot iedzīvotāju priekšstatus par produktu kvalitāti, cenas vērtējums piedāvā interesantas interpretācijas iespējas – vienlaikus atzīstot, ka kvalitatīvi pārtikas produkti maksā dārgāk, vairāk nekā puse jeb 56,4% nepiekrīt apgalvojumam, ka cena liecina par produkta kvalitāti. Tādējādi var secināt, ka cena sabiedrības acīs ne vienmēr būs svarīgākais kvalitātes nosacījums un, vērtējot produktu kvalitāti, viņi ņem vērā virkni citu būtisku faktoru.
 
Piemēram, vairāk nekā puse aptaujāto ir pārliecināti, ka vietējie pārtikas produkti ir kvalitatīvāki un garšo labāk (59%), kamēr importētus produktus šādi vērtē vien nepilni 10%.
 
“Katrā sabiedrībā pastāv dažādi priekšstati par pārtikas produktu kvalitāti un, balstoties uz tiem, pircēji parasti izdara savu izvēli par labu vienam vai otram produktam. Mūsu pētījuma dati liecina, ka Latvijas pircēju vidū dziļi iesakņojies patriotiskums pārtikas izvēlē – papildu izdevīgai cenai, uzticēšanās pašmāju produktiem kā kvalitatīvai izvēlei ir ļoti augstā līmenī, un vairāk nekā puse jeb 54% aptaujāto ir pārliecināti, ka vietējie pārtikas produkti ir kvalitatīvāki,” norāda “Maxima Latvija” kvalitātes un procesu vadības departamenta direktore Dace Grava.
 
Interesanti, ka apgalvojumam, ka mazie ražotāji pievērš lielāku uzmanību produktu kvalitātei, piekrīt vai drīzāk piekrīt 64%, tai pat laikā 47,6% uzskata, ka tieši lielo ražotāju produkcija ir drošākā kvalitātes standartu ievērošanas ziņā.
 
Turpretī, analizējot cilvēku priekšstatus par produktu glabāšanas termiņu, iezīmējas neparasta tendence – kamēr vairums (60%) uzskata, ka kvalitatīviem produktiem ir īss derīguma termiņš, gandrīz tikpat liela daļa (52,4%) piekrīt apgalvojumam, ka, pareizi glabājot, kvalitatīvi produkti ilgi nebojājas.
 Par nozares apskatu “Maxima mazumtirdzniecības kompass”:
“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” eksperti sniedz savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm. Tas iznāk kopš 2017. gada un jaunākais apskats ir jau 11 pēc kārtas. Tas tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes un citiem avotiem. Pētījums tika veikts sadarbībā ar pētījumu centru SKDS 2020. gada martā. Tajā piedalījās 1005 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 75 gadiem. Jaunākajā apskatā īpaša uzmanība pievērsta kvalitātes jēdzienam, noskaidrojot, kā Latvijas iedzīvotāji uztver pārtikas kvalitāti un kādi ir būtiskākie to veidojošie kritēriji pircēju acīs.
 Ar jaunāko “Maxima mazumtirdzniecības kompass” nozares apskatu “Kvalitātes ABC. Cik liela loma patiesībā ir produktu kvalitātei?” var iepazīties šeit: https://www.maxima.lv/par-uznemumu/kompass
 
Informācija medijiem:
Jānis Beseris
SIA “Maxima Latvija” korporatīvo attiecību departamenta direktors
Tālr.: 29666603 
e-pasts: janis.beseris@maxima.lv
www.maxima.lv