62% iedzīvotāju ir svarīgs tīrīšanas produktu sastāvs

10. aprīlis, 2019

Jaunākā nozares pētījuma “Maxima mazumtirdzniecības kompass” dati liecina, ka pirms jaunu sadzīves un mājas tīrīšanas līdzekļu iegādes gandrīz divas trešdaļas jeb 62% Latvijas iedzīvotāju iepazīstas ar produkta sastāvu, lai noskaidrotu, kāda ir tā ietekme uz veselību.
 
Ar tīrīšanas produktu sastāvu vienmēr iepazīstas 15% aptaujāto, bet dažkārt to dara 47% respondentu. Savukārt 34% norāda, ka neiepazīstas ar jaunu tīrīšanas līdzekļu sastāvu.
 
Zane Kaktiņa, “Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta vadītāja norāda: “Rūpes par savu, savu bērnu un līdzcilvēku veselību, kā arī dabu ir arī galvenie iemesli, kāpēc iedzīvotāju izvēlas iegādāties dabai draudzīgus produktus. Lai pircēji tos veikalā varētu atšķirt no pārējā sortimenta, ražotāji izmantoto dažādus sertificētus marķējumus, kas ir kā uzticības simboli pircējam, ka produkts ir videi draudzīgs visā tā dzīves cikla laikā. Vērojot strauji augošo pieprasījumu pēc ilgtspējīgiem produktiem, arī mazumtirgotājiem ir jāattīsta sortiments un jānodrošina pircējiem ir iespēja izvēlēties tīrīšanas līdzekļus, kas ir veselibai un dabai draudzīgi un saņēmuši atbilstošu sertificētu marķējumu.”
 
Aptaujas dati liecina, ka no sertificētiem ekomarķējumiem iedzīvotājiem viszināmākais ir “EcoLabel” jeb “ekopuķīte”, kas ir oficiāls Eiropas Savienības marķējums, to atpazīst 37% respondentu. Tam seko “EcoCert”, ko atpazīst 13% respondentu. Savukārt 32% respondentu norāda, ka viņiem ir grūti atpazīt ekoloģisku tīrīšanas līdzekļu marķējumus.
 
Par “Maxima mazumtirdzniecības kompass”:
“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Apskats tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes, Eurostat un citiem avotiem.
 
Pētījums tika veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS 2019. gada janvārī – tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 75 gadiem.

 

Informācija medijiem:

Liene Dupate-Ugule
SIA "Maxima Latvija" komunikācijas vadītāja
Tālr.: 26425420
e-pasts: liene.dupate@maxima.lv                              
www.maxima.lv