Straujāk aug vietējo augļu un dārzeņu pieprasījums

12. augusts, 2019

Latvijas iedzīvotāji aizvien vairāk iegādājas svaigus augļus un dārzeņus, liecina “Maxima Latvija” pārdošanas dati. Gada otrajā ceturksnī to kopējais pārdošanas apjoms “Maxima” veikalos ir par 9% lielāks nekā pērn. Turklāt straujāk aug pieprasījums pēc vietējiem produktiem. Tas ir palielinājies par 10% Latvijas izcelsmes augļiem, dārzeņiem un ogām, kurām ir piemērota samazinātā PVN likme.
 
“Esam gandarīti secināt, ka Latvijas iedzīvotāji aizvien biežāk izvēlas veselīgus produktus un otro ceturksni pēc kārtas iekļauj svaigus dārzeņus un augļus savu pirkumu grozā vairāk nekā pērn. Redzam, ka pircējiem ir svarīga arī mūsu sadarbība ar vietējiem audzētājiem un zemniekiem, paplašinot vietējās produkcijas klāstu. Sezonas laikā “Maxima” sortimentu atsevišķās produktu kategorijās veido līdz pat 90% Latvijā audzētu dārzeņu un augļu,” stāsta
“Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta vadītāja Zane Kaktiņa.
 
Vienlaikus dārzeņu un augļu TOP 5 parāda, ka iedzīvotāji joprojām izvēlas gan vietējos, gan ārvalstu produktus. Pieci populārākie dārzeņi pirmajā pusgadā bija kartupeļi, sīpoli, burkāni, tomāti un Latvijas lauku gurķi. Savukārt iecienītākie augļi šajā periodā ir bijuši banāni, āboli, mazie mandarīni, apelsīni un arbūzi.
 
Dārzeņus un augļus iedzīvotāji biežāk izvēlas iegādāties lielākajos “Maxima” veikalos, ko atspoguļo TOP 10 pirktāko produktu saraksts. Ja mazā formāta “Maxima X” veikalos augļi un dārzeņu īpatsvars iecienītāko produktu vidū ir 40%, tad “Maxima XX” veikalos tas ir jau 50%, bet “Maxima XXX” sasniedz 70%.
 
 
Informācija medijiem:
Jānis Beseris
SIA „Maxima Latvija” Korporatīvo attiecību departamenta direktors
Tālr.: 29666603  
e-pasts: janis.beseris@maxima.lv
www.maxima.lv