Baltijā lielākie saldummīļi dzīvo Igaunijā un Latvijā

12. decembris, 2018

Jaunākā nozares apskata „Maxima mazumtirdzniecības kompass” aprēķini liecina, ka Latvijā viens iedzīvotājs gada laikā apēd 3.9 kg šokolādes, kas ir nedaudz mazāk kā Igaunijā. Savukārt, pētījuma ietvaros veiktajā iedzīvotāju aptaujā noskaidrots, ka 67% Latvijas iedzīvotāju saldumus ēd vairākas reizes nedēļā vai pat katru dienu.

Visbiežāk iedzīvotāji ēd saldumus, jo “kārojas” kaut kas gards, tā norādījuši 77% respondentu. Savukārt 40% norādījuši, ka ēd saldumus, lai palutinātu sevi, 19% iedzīvotāju to dara, lai uzlabotu garastāvokli un 18% respondentu norādījuši, ka, ēdot saldumus, vairo enerģiju. Aptaujas laikā novērota interesanta sakritība – to, kas jūtas laimīgi un ēd saldumus vairākas reizes nedēļa, ir par 19% vairāk kā to iedzīvotāju, kas jūtas nelaimīgi.

“Saldumu ražošanas nozare ir viena no lielākajām pārtikas rūpniecības grupām ar plašu vietējo produktu klāstu. Tās attīstības tendences un nākotnes perspektīvas ir svarīgas kopējā mazumtirdzniecības situācijas ainā, tāpēc šajā mazumtirdzniecības apskatā pētījām iedzīvotāju paradumus un kopējo noskaņu saldumu izvēlē. Apskatot kopējo saldumu patēriņu pēc “Maxima Latvija” un “Maxima Grupė” datiem, novērojām, ka Baltijas valstīs vislielākie saldumu mīļi dzīvo Igaunijā, Latvieši atpaliek tikai nedaudz. Pētījuma dati parāda, ka latviešiem visvairāk pie sirds iet karameles un konfektes, savukārt igauņi biežāk nekā latvieši vai lietuvieši izvēlas nopirkt šokolādes tāfelītes,” stāsta „Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta direktore Zane Kaktiņa.

“Latvijas iedzīvotājiem patīk un garšo saldumi, ik gadu vidējais Latvijas iedzīvotājs apēd vairāk nekā 2kg dažādu konfekšu, gandrīz 1 kg šokolādes tāfelīšu un nedaudz vairāk nekā pus kilogramu šokolādes konfekšu kastēs. Latvijā īpaši iecienīta ir tumšā šokolāde, kas tiek novērtēta ne tikai garšas, bet arī tās unikālo īpašību dēļ. Pieprasījums aug arī pēc augstas kvalitātes un ekskluzīviem produktiem, kas gatavoti ar rokām. Cilvēki arvien vairāk domā par veselīgāku dzīvesveidu, turklāt gan pasaulē, gan Latvijā sabiedrībai arvien vairāk rūp ilgtspējas jautājumi. Patērētāji jūtas sociāli atbildīgi pret vidi – izejvielu ieguves avotiem, kā arī darbaspēku un veidu, kādā izejvielas iegūtas un apstrādātas, un arī to, kādos materiālos iesaiņotas. Mēs apzināmies, cik svarīgi ir būt ilgtspējīgiem un esam apņēmušies to ieviest arī Orkla Confectionery & Snacks Latvija,” stāsta “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

„Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla „Maxima Latvija” eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Apskats tapis, balstoties uz „Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes, Eurostat, Euromonitor, OECD un citiem avotiem. „Maxima mazumtirdzniecības kompass” sastāv no trīs daļām: 1. daļa: novērtējums par Latvijas ekonomikas ietekmi uz mazumtirdzniecības nozari, 2. daļa: pētījums par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem un makroekonomikas rādītāju ietekmi uz tiem, 3. daļa: nozares aktualitāte – šoreiz Latvijas saldumu tirgus situācija un nozares globālās tendences, kas ietekmē arī vietējo tirgu, kā arī apkopoti iedzīvotāju saldumu izvēles paradumi Ziemassvētku laikā, apskatot arī paradumus svētku mielasta gatavošanā. Saldumu nozares apskats veidots sadarbībā ar SIA “Orkla Confectionery & Snacks Latvija”.

Pētījums tika veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS 2018. gada oktobrī – tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

 

Informācija medijiem:

Liene Dupate-Ugule

SIA "Maxima Latvija" komunikācijas vadītāja

Tālr.: 26425420

e-pasts: liene.dupate@maxima.lv

www.maxima.lv