“Maxima Latvija” apgrozījums 2023. gadā audzis par 10%, saglabājot fokusu uz zemu cenu nodrošināšanu iedzīvotājiem

15. aprīlis, 2024

“Maxima Latvija” apgrozījums 2023. gadā sasniedzis 1 miljardu eiro, kas ir par 10,1% vairāk, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Ņemot vērā nepastāvīgo ekonomisko situāciju, “Maxima Latvija” galvenais fokuss arī pagājušajā gadā bija vērsts uz zemu cenu nodrošināšanu pārtikai un sadzīves precēm, lai bremzētu inflāciju. Vienlaikus pērn uzņēmums turpināja vērienīgu veikalu tīkla pārveidi un pielāgošanu jaunajam formātam, kopumā pārveidojot 33 veikalus un gadu noslēdzot jau ar 121 jaunā formāta veikalu visā Latvijā. 2024. gadā uzņēmums plāno ieguldīt gandrīz 30 miljonus eiro veikalu tīkla attīstībā un darba vides pilnveidošanā, darbinieku izaugsmē, kā arī atalgojuma palielināšanā.

2023. gadā “Maxima Latvija” veikusi būtiskus ieguldījumus – kopumā uzņēmums ieguldījis vairāk nekā 25 miljonus eiro veikalu tīkla pielāgošanā jaunajam formātam, darba vides pilnveidošanā, darbinieku izaugsmē un atalgojumā. “Maxima Latvija” pērn nomaksātie nodokļi sasniedza vairāk nekā 45 miljonus eiro, saglabājot stabilu pozīciju kā lielākajam sociālā nodokļa maksātājam pārtikas mazumtirdzniecībā Latvijā. “Maxima Latvija” īstenotās cenu samazināšanas iniciatīvas ir guvušas augstu sabiedrības novērtējumu, kā rezultātā audzis gan pirkumu skaits, gan pārdoto produktu apjoms. Tas kopā ar ievērojamiem ieguvumiem, ko sniegusi efektīva darbības izmaksu pārvaldība un energoresursu cenu kritums, 2023. gadā nodrošinājis uzņēmumam 56 miljonu eiro peļņu pēc nodokļu nomaksas.
 
“Pagājušais gads turpināja būt izaicinājumiem pilns pasaules un Latvijas ekonomikā, tāpēc “Maxima” galvenais fokuss bija nodrošināt pircējiem iespējami zemas cenas, īstenojot vairākas ilgtermiņa un īstermiņa cenu samazināšanas iniciatīvas, piemēram, “Latvijas pienam būs BŪT!”, “Cenu līderis” un daudzas citas. Esam priecīgi, ka mūsu centieni ir novērtēti un pircēji ir atzinuši “Maxima” par mīlētāko un izdevīgāko mazumtirdzniecības zīmolu, kā arī labākās cenas un kvalitātes attiecības līderi Latvijā. Tāpat pašlaik jau 70% mūsu veikalu ir pielāgoti jaunajam formātam, un 2024. gadā plānojam pabeigt pāreju uz jauno formātu lielākajā daļā veikalu. Jau šobrīd redzam pozitīvo ietekmi, ko sniedz veikalu formātu apvienošana, kas īpaši redzams ērtākā un vienkāršākā ikdienas darbā kolēģiem veikalos. 2024. gadā mūsu darbība būs vērsta uz atbalstu pircējiem, nodrošinot izdevīgus piedāvājumus kvalitatīvām precēm, veikalu tīkla paplašināšanu un attīstību, darbinieku izaugsmes iespēju nodrošināšanu, kā arī atalgojuma palielināšanu,” stāsta “Maxima Latvija” vadītāja Karolina Zygmantaitė.

2023.gadā “Maxima Latvija” turpināja ieviest arī ilgtermiņa risinājumus energoefektivitātes pilnveidošanai uzņēmumā un ietekmes uz vidi mazināšanai. 2023. gada sākumā “Maxima Latvija” kā “Maxima Grupė” uzņēmums pievienojās Zinātnē balstītai mērķa iniciatīvai ("Science Based Targets"), izvirzot ambiciozus mērķus saskaņā ar Parīzes klimata vienošanos. Grupas mērķi iniciatīvas ietvaros tika oficiāli apstiprināti līdz 2023. gada beigām, un "Maxima Latvija" kā grupas uzņēmums ir oficiāli pievienojies progresīvākajiem uzņēmumiem un šīs iniciatīvas dalībniekiem no visas pasaules.
 
Tāpat “Maxima Latvija” pērn turpināja atbalstīt sabiedrībai nozīmīgas iniciatīvas un vietējās kopienas. Uzņēmums aktīvi atbalstīja sociālos projektus un iniciatīvas, kas vērstas uz veselīga un aktīva dzīvesveida paradumu veicināšanu bērnu un jauniešu vidū, dažādas vietējo kopienu iniciatīvas un labdarības organizācijas.

Informācija medijiem

Liene Dupate-Ugule

“Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja